In the news

Channel Influencers Need to Understand How the Local Market Works

August 9, 2018

What are your roles and responsibilities in the company as a channel influencer?
As a channel influencer, it is my responsibility to setup new Xerox channels. For example, I have recently executed this activity in Pakistan and Iraq. I also manage sales distribution channels and processes across the Gulf Council of Countries. Additionally, overseeing distributors across the Middle East, collaborating with country general managers, review business plans, strategy and evaluate profits and loss are all a part of my job.

What is the biggest challenge facing the IT channel in the region?
There are currently two main challenges that the IT channel is facing. The first is being able to retain expertise of skilled employees. Hence, it is very important to continuously train even the skilled employees. Similarly, dealing with vendors who are willing to invest time and effort to develop the channel remains a challenge in the region.

Read the full interview | Arabian Reseller

×

«زيروكس» تدعم شركاءها في قنوات التوزيع بالإمارات

July 16, 2018

أعلنت شركة زيروكس طرح برنامج الشركاء العالميين في الإمارات وذلك بهدف مساعدة شبكة شركائها المعتمدين على تعزيز إيراداتهم وتوطيد علاقاتهم مع العملاء، وبشكل خاص على مستوى سوق الشركات الصغيرة والمتوسطة والمؤسسات المربحة. وبفضل هذا البرنامج، ستستفيد شبكة الشركاء من المبادرات العالمية والإقليمية لشركة زيروكس، إلى جانب التمتع بالدعم التسويقي والاستشاري على المستوى المحلي المقدم من قبل مديري شركاء زيروكس.

لقراءة المقال كاملاً اضغط هنا

×

استشاري في «جي بي مورغان» لـ «الراي»: انتقال دفة القيادة يبقى الخطر الأكبر على الشركات العائلية

July 12, 2018

رأى استشاري إدارة الثروات في بنك «جي بي مورغان الخاص» في منطقة الشرق الأوسط، دانيال فليمينغ، أن غالبية الشركات العائلية تخفق في التخطيط لتعاقب الأجيال، قائلاً «غالباً ما تفشل الكثير من عمليات توريث، ونقل الأعمال العائلية نظراً لعدم كفاءة وجهوزية أجيالها القادمة، وافتقارها للتعليم المناسب والخبرة المطلوبة لقيادة هذه الأعمال».
وفي تصريح خاص لـ «الراي» أوضح فليمينغ أن «هذا الأمر يستوجب على أجيال المؤسسة أن تعد الأجيال القادمة مبكراً بشكل يضمن تمتعهم بمقومات استمرارية وصمود تلك الأعمال، وأهم هذه المقومات هو التعليم. فبمجرد وجود أساس تعليمي متين، يجب على العائلات تشجيع الجيل الجديد المتعلم وإكسابه الخبرة اللازمة».
واعتبر أن اكتساب الخبرة خارج إطار العمل العائلي هو أمر ضروري تماماً كالخبرة المكتسبة من العمل العائلي، مشدداً على أنه ينبغي على الجيل التالي أن يكون على استعداد للبدء من منصب متوسط في العمل.
وفي حين رأى أنه «في الوقت الذي يعد فيه الوريث أو الخليفة غير المؤهل عامل خطورة كبيرة على الشركة أو المؤسسة» أشار في المقابل إلى أن هناك أمراً أكثر خطورة يتمثل في تدخل صاحب أو مؤسس العمل الأصلي في اتخاذ قرارات الأعمال بعد تسليمه العمل رسمياً إلى الوريث.

لقراءة المقال كاملاً اضغط هنا

×

'Define what matters most to you'

July 12, 2018

Pui Chi Li, Head of Marketing for the Middle East and Africa at Xerox, knows how to balance work and life

How do you maintain a work-life balance?

Knowing what is important to you is the first step to achieving a good work life balance. My priority is and will always will be my family – this clarity helps me focus in the work place. Using the right tools helps me make better use of my time so that I can be a present mother and a strong contributor to the workplace. I also ensure that I carve out small pockets of time for myself to refocus and assess.

Any advice for youngsters just getting into the professional arena?

Understanding the field you’re working in is critical and spending time interacting with customers is the best way to achieve this. My advice is to spend time with the full spectrum – from large corporate customers with printing facilities all the way down to the smaller print houses who run on a shoe string budget because each represent a learning opportunity on how to add value to the customer.
You also need to define what you want and what matters most to you; go into the details and understand the different elements involved in your work. This will form your core values, which will drive everything you do to achieve your business goals. Women in the workplace frequently take on an amicable persona and lose sight of their own goals. Thus, having a clear goal in mind will help you overcome these challenges.

Read the full interview | Khaleej Times

×

«ترين»: أبوظبي ملتزمة ببناء مستقبل أكثر استدامة

June 25, 2018

تعتزم شركة ترين المتخصصة بتوفير أنظمة التكيف والتبريد الداخلية، والتابعة لشركة إنجرسول راند العالمية، التوسع في أسواق الإمارات عموما وأبوظبي على وجه الخصوص، بحسب يوهان ساملسون، نائب الرئيس والمدير العام لشركة ترين في الشرق الأوسط وإفريقيا.

وقال ساملسون لـ«الاتحاد»، إن أبوظبي ملتزمة ببناء مستقبل أكثر استدامة، مما يزيد من الطلب أنظمة التدفئة والتهوية والتبريد وتكييف الهواء ذات الكفاءة في استخدام الطاقة، مشيرا إلى الاهتمام بمنتجات «ترين» في عدد كبير من القطاعات، بما في ذلك مصانع الأغذية والمشروبات، ومؤسسات النفط والغاز، والمباني المدرسية والجامعية، والشركات التجارية، والمباني السكنية ومرافق الرعاية الصحية.

لقراءة الموضوع كاملاً يرجى الضغط هنا

×

Older posts →

Archive

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

2005

2004

Show more