In the news

تأثير محدود للتوترات التجارية العالمية على الخليج العربي

February 10, 2019

توقّع ستيفن ريس، المدير الإداري وكبير مستشاري الاستثمار لدى بنك جي بي مورغان الخاص لإدارة الثروات، تأثيراً محدوداً لتوتر العلاقات التجارية بين الولايات المتحدة والصين على اقتصادات دول الخليج، وأن ينحصر ذلك التأثير المحدود على الشركات «متعددة الجنسيات» العالمية التي تنتج السلع في الصين إلى أن يتم حل النزاع التجاري بين أكبر اقتصادين في العالم.

وأضاف ريس في تصريحات لـ«البيان الاقتصادي» أن موقف البنك من الأسهم الصينية على المدى القصير هو «الحذر»، وذلك بسبب عدم الوضوح في العلاقات التجارية بين الولايات المتحدة والصين وإمكانات حدوث تغييرات سلبية في الأرباح.

ورجح أن تستمر الرسوم الجمركية المفروضة على السلع الصينية في التأثير على النمو الاقتصادي والعملات، والتغلب على إجراءات التحفيز الأخيرة في الصين بما في ذلك التيسير النقدي وتخفيض الضرائب. ومع ذلك فقد أكد أننا نتطلع إلى بيئة محسنة مع تقدم العام، وتسهيل المقارنات السنوية وتلاشي المخاطر التجارية.

وأوضح: «لا نتوقع تأثيراً كبيراً على المدى الطويل على منقطة الخليج، إلا أن عدم الوضوح وانخفاض الثقة في الأعمال التجارية قد يؤثران على تدفق رأس المال على المدى القصير، خاصة بين الشركات متعددة الجنسيات العالمية التي تنتج السلع في الصين إلى أن يتم حل النزاع التجاري».

لقراءة المادة من المصدر يرجى الضغط هنا

×

Xerox appoints new GM for Saudi operations

February 10, 2019

Xerox has announced the appointment of Niyazi Mehmet Sezer as the general manager for Saudi Arabia.

In his new role, Mehmet is expected to drive new business, develop and execute regional business plans, and manage end-to-end business projects and finances, whilst growing and maintaining direct customer relationships.

Read the full announcement here | Network Middle East

×

The Intersection of Physical and Virtual Worlds Require Robust Security Solutions

January 28, 2019

Firas Jadalla, the Regional Director for the Middle East, Turkey and Africa (META) at Genetec, speaks about the regional trends for 2019

How was 2018 for the industry and your company?
2018 was the year of the fourth industrial revolution. The industry witnessed an intersection of the physical and virtual worlds and that will continue to require powerful cyber and physical security technologies. 2018 was one of the years to experience the worst cyber-attacks, data breaches and hacks. In fact, criminal cyber activity evolved at an incredible pace. Today’s cybercriminals are constantly on the lookout for security gaps that will give them access to your facilities or a wide range of important, private, and sensitive information.

That said, Genetec has been very successful with video management by providing organizations of all sizes the ability to deploy a surveillance system that addresses their unique video security needs. Through deep support for a wide range of industry-leading cameras, encoders, and CCTV equipment, our system helped businesses scale and adapt to the changing demands of the security environment.

Read the full interview here | Arabian Reseller

×

Iran behind ‘unprecedented’ cyber attacks on Middle Eastern governments, says US security firm

January 20, 2019

Iranian hackers are suspected of orchestrating an “unprecedented scale” of cyber attacks targeting Middle Eastern governments in the last two years, a study has found.

Californian-based FireEye Intelligence said a wave of DNS hijacking had affected dozens of government servers, telecommunications and internet companies across the Middle East and North Africa, Europe and North America.

The practice involves the use of malicious software to access sensitive information and data. Hacked aim to harvest and store usernames and passwords.

Read the news here | The National

×

مؤسسات الإمارات الأسرع تحولاً نحو تقنيات «السحابة» بالمنطقة

January 3, 2019

أكّد محمد الحكيم، المدير الإقليمي في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتركيا في شركة «نتسكوب» الأميركية، المتخصصة بأمن السحابة الإلكتروني، أنه بفضل استمرار حكومة الدولة في الاستثمار بمشاريع تحول رقمي رائدة عالمياً مثل «دبي الذكية» و«أبوظبي الذكية»، فإن التحول نحو السحابة يعزّز دخول القطاع الخاص في برامج الحكومة الإلكترونية بشكل أكبر، ويدعم الشراكة بين القطاعين العام والخاص في قطاع التكنولوجيا، وبالتالي يمكّن من تقديم خدمات أفضل للمستخدمين في القطاعين العام والخاص.

ولفت الحكيم إلى أن استطلاع «أمن السحابة الإلكترونية» الصادر مؤخراً عن الشركة كشف في المقابل عن وجود ثلاثة تحديات أمنية حددها المتخصصون في الأمن السيبراني في الشركات الراغبة بالتحول نحو السحابة في الإمارات، وهي فقدان البيانات وتسربها بنسبة 67%، وتهديدات خصوصية البيانات بنسبة 61%، واختراق السرية بنسبة 53%، وذلك بالمقارنة مع العام السابق.

لقراءة  الموضوع كاملاً يرجى الضغط هنا

×

Older posts →

Archive

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2006

2005

2004

Show more